England - torsdag den 04. april 2013

Afslapning i Keswick, Ambleside og Grasmere

Da det blev morgen, var maverne ved at være i orden igen, det sved ikke mere, når vi skulle tisse og vi var nogenlunde friske - men matte i sokkerne på grund af kramperne og alt for lidt søvn. Vi kunne hurtigt konstatere, at det ikke var umagen værd, at spise så meget chili. Men vi gjorde det og nu kunne vi jo klare hvad som helst af chili, der findes på jorden ☺

Vi spiste vores morgenmad og gik ned, for at se på markedet i Keswick. Det var de kendte små hvide telte, der fyldte byens centrale plads. Herfra blev der solgt lokale håndværk af forskellig art, mad, delikatesser o.l. Vi nøjedes med at købe lidt Fudge med hjem til Marie. Det vidste vi, at hun kan lide.

Så tog vi en bus mod Ambleside, hvor vi ville kigge lidt på forretninger. I bussen kunne jeg godt mærke, at jeg var noget tam. Den hotte aftensmad havde bestemt efterladt sig et spor.

I Ambleside gik vi lidt rundt i byen og kiggede på forretninger. Der er stort set ikke andet end outdoor butikker og da vi ikke var på jagt efter noget i den kategori, besluttede vi os for at spise frokost på The Royal Oak. Det blev en burger og en Red ale fra Hawkshead (og en limonade til Lasse).

Så gik vi mod busstationen og tog den første bus mod Keswick. Men det var en af dem, der kun kørte til Grasmere. Så måtte vi jo stå af der og vente på næste bus. Ventetiden blev forlagt til en pub, som jeg tidligere har besøgt. Her var mange gæster men lige plads til, at vi kunne klemme os ind og nyde en øl.

Den første bus mod Keswick dukkede ikke op. Det var vist noget med, at der var en anden køreplan i denne uge, vistnok fordi skolerne var lukket i ugen efter påske... Heldigvis var der kun 20 minutter til næste afgang og den dukkede op. Snart var vi tilbage i Keswick. Vi fik foretaget de sidste indkøb og gik tilbage til vores b&b. Klokken var ikke ret mange, men Lasse ville gerne slappe af under dynen og jeg havde lyst til at få skrevet lidt dagbog og begynde at pakke. Der var en del øl, der skulle pakkes ned!

Jeg fik fyldt Lasses kuffert helt med øl, så måtte vi se, at få plads til alt det andet i rygsækken. Godt vi havde taget den store med! Det lykkedes at få pakket næsten færdigt og slappe lidt af, før vi besluttede os for, at pizza restauranten skulle have deres 2 gange 5 pund vouchere tilbage, så vi gik ned til restauranten og bestilte et par steaks. Vistnok det dyreste, der var på menuen. Så kunne vi da sige, at vi udnyttede voucherne med manér.

Det var fortsat ikke sent, men vi besluttede at gå tilbage til vores værelse og kravle tidligt i seng. Der var lige en fodboldkamp med Tottenham og Basel i Europa League, som vi kunne falde i søvn til. Der blev nu ellers scoret mål nok (2-2).